26. joulukuuta 2015

Viiva

Olen kohta se "viiva" = viiskytviivaseitkyt...

Peiliin ei halua katsoa, menneisyyden haluaa ravistaa harteiltaan, tulevaisuuteen haluaisi kurkottaa, mutta onko sitä? Kiinassa vanhuksille annetaan tavoitteita. Minäkin haluan!


Voihan sen itsekin asettaa. Emme me ole muutenkaan mitään saaneet, joten miksi joku asettaisi meidän tavoitteemme, paitsi jos olemme väsyneitä, sairaita, uupuneita. Apua saa tarvita!

Kuulin myös tosiasian: vanhuksissa on kaikki kerrokset, koko elämä. Jos joku sanoisi, että sinä olet vanha, et sinä ymmärrä, voi vastata, että kuule, minä olen kokenut kaiken sen, mitä sinäkin ja paljon lisää. Eri tavalla, mutta ihminen ei oikeasti muutu, vain ympäristö muuttuu. Ihmisen muuttumiseen tarvitaan enemmän kuin 500 vuotta.

Mutta en ole vanha, olen se viiva koti upeaa ikääntymistä. 74-vuotiaat ovat kuulemma onnellisimmillaan. 

7 kommenttia:

  1. Vanhoja ollaan sitten vasta, kun ei sängystä pääse omin avuin ylös =) Minä olen kohta 64v, enkä ollenkaan vanha, sillä sisälläni asuu nuori elämänjanoinen tytön tyllerö =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vähän myöhässä tämä vastaukseni, mutta asia ei ole muuttunut. Olen huomannut, että olet elämänjanoinen : )

      Poista
  2. Millaisia tavoitteita? Mäkin haluun!

    VastaaPoista
  3. En pidä 74-vuotiaita vielä vanhana ollenkaan. Minulla on ystäväpariskunta, jotka ovat yli 70-vuotiaita ja ovat mm. mukana bändissä (toinen laulusolistina ja toinen kitaristina), jonka ohjelmissa on Beatlesta ym lähinnä 60-luvun musiikkia. Missään ei huomaa ajan kulua eikä heidän ikäänsä mieti (elleivät itse ota puheeksi..). ...eli paikalleen ei tarvitse jäädä, jos ei itse halua. On vanhaa tietoa, että vain nuoret oppivat uutta. ..ja ihmisen keski-ikäkin on noussut. Go girl go! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yllätyin, kun "unohdettuun" blogiini oli tullut viesti. Olen miettinyt tämän blogin aktivoimista muutenkin. Olipas lohdullista kuulla ystävistäsi. Tosin ei minulla ikäkriisiä ole, tai noh aiheuttaahan se ajatuksia. Ikää on tällä hetkellä 62.

      Poista
  4. Your comment is very beneficial for the future, you have written in a very beautiful way, you have an inspiration for the youth who come to your comment is really very beautiful, nowadays children do not know where they are wandering, no one can make a comment like you. The post is very different. VIP Girl Bhiwadi
    Gurugram Girl Number
    IMT Manesar Girl low price
    Hyderabad Party Girl
    College Girl Gurugram
    newly married Girls Bhiwadi
    VIP girl mahipalpur
    gurugram girl number

    VastaaPoista